poniedziałek, 2 stycznia 2017

Witam wszystkich

Cześć,
Coś mnie w końcu ruszyło by stworzyć blogową wersję fan-page-u Koleją z Mateuszem.
Niektórzy może kojarzą tą stronę z Facebooka. Czym jest Koleją z Mateuszem?
Zacznę od początku. Historia zaczęła się kilkanaście lat temu. Jako mały chłopiec uwielbiałem oglądać przejeżdżające pociągi. Zawsze mnie to kręciło. Uwielbiałem słyszeć stukot kół, lokomotywy, wagony. Bardzo mnie to pociągało.W dodatku mieszkając nieopodal dworca kolejowego w Zakopanem miałem łatwy dostęp na widok torowisk. 

Pamiętam do dzisiaj jedną z najdłuższych kolejowych podróży w moim życiu. Wraz z mamą i starszym bratem jechaliśmy nad morze. Gdzieś w albumie jest stare zdjęcie przedstawiające mnie podczas spania w kuszetce (zdjęcie pewnie zrobił brat, nienawidzę go za to xD).

Lata mijały, a ja cały czas lubiłem pociągi. Wszystko gdzie był tylko wątek kolejowy, nie ważne czy to była książka, bajka, film czy gra komputerowa. Ile razy budowałem miasta, tory w piwnicy. Zawsze chodziło o ten sam efekt, dobrą atmosferę z miłości do pasji. 

Kilka lat później nabyłem pierwszą kamerą i zacząłem nagrywać pociągi w Zakopanem. Niestety lata świetności dawno minęły. Składów było co raz mniej, a żeby było ciekawiej trafiłem na okres zamknięcia trasy do Zakopanego ze względu na budowę nowego odcinka na linii kolejowej 97. Chodziło o budowę nowych torów, mostów przy Zbiorniku Świnna Poręba (okolice Suchej Beskidzkiej). Mimo wszystko kontynuowałem nagrywanie. 

Później zacząłem bardziej dobierać kadry i moje filmy nabrały nieco innego znaczenia. Nie był już tylko zwykły przejazd pociągu, ale bardziej film robił się jak reportaż z naciskiem na pokazanie frekwencji i innych elementów transportu kolejowego. Przełom nastąpił początkiem 2015 roku kiedy Stowarzyszenie Miłośników Kolei w Krakowie pozwoliło mi na jazdę w czynnej kabinie maszynisty z Suchej do Żywca. Było to związane z 23 Finałem WOŚP. 

Potem zostałem członkiem SMK Kraków. Zacząłem nagrywać przejazdy w kabinie maszynisty. Nazywam to seria filmów "Cabview". Na swoim kanale YouTube mam filmy praktycznie ze wszystkich kolejowych szlaków kolejowych Małopolskich. Niedawno zakupiłem kamerkę w 4K. Ultra HD jakość 3840 x 2160 dzięki czemu widzowie widzą więcej detali na trasie i nie tylko. Jest rok 2017, mam zaplanowane dużo nagrań na ten okres. Będzie się działo. Nie zawiodę was. Na razie to wszystko. Postaram się was nie zawieźć.
Kanał na YT - zakopiec911
Instagram - koleja_z_mateuszem
Link do strony na FB - Koleją z Mateuszem


Do zobaczenia!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz